chiptuning

Chiptuning je úprava map řídící jednotky motoru. Pomocí těchto map jsou řízeny důležité veličiny, jako je délka či počátek vstřiku, tlak a průběh turbodmychadla, řízení AGR a další. Úpravou lze docílit vyššího výkonu a kroutícího momentu při nižších otáčkách a tím snížení spotřeby (při stejném stylu jízdy jako s neupravenou jednotkou).

Upravený vůz splňuje limity pro měření emisí. Úspora paliva se projeví především u přeplňovaných motorů.

Úpravou nedochází k nadměrnému zatěžování motoru. Tvrzení, že upravením řídící jednotky dojde ke zkrácení životnosti motoru nejsou pravdivá. Ke zkrácení životnosti dochází jen a pouze vinou řidiče (nedochlazování turbodmychadla atp.). Naopak, upravený motor má větší kroutící moment v nižších otáčkách, není jej nutno tolik vytáčet a tím dochází zároveň k úspoře paliva. Ke zkrácení životnosti nebo ke zničení dochází neodbornou úpravou řídící jednotky - takovýchto případů je mnoho - kabel lze koupit na internetu i s upravenými mapami řídících jednotek. Tyto mapy však nejsou upravené přímo pro Váš motor a ne vždy dotyčný nahraje správnou mapu (u většiny řídících jednotek je několik verzí software), takovýto úpravce nedisponuje ani diagnostickými nástroji, individuální úprava u něj nepřichází v úvahu a nemá tušení co vůbec nahrává. Dotyčný nedisponuje softwarem na úpravu obsahu jednotek (map), neboť cena software se pohybuje v řádech stovek tisíc. Tyto "úpravce" neboli "nalívače" poznáte podle nápadně nízké ceny. Kapitolou sama pro sebe jsou Powerboxy, Speedboxy, SpeedBustery apod. Najdou se i tací, kteří vám budou tvrdit, že na vašem voze provedou chiptuning, ve výsledku ale zjistíte, že se jedná o některé ze zmíněných zařízení. Na rozdíl od chiptuningu, kde dochází opravdu k optimalizaci řídícího softwaru vozidla, je Powerbox jen přídavné zařízení, které oklame řídící jednotku.


  Úprava softwaru řídící jednotky:


Před a po úpravě provádíme kompletní diagnostiku a prohlídku vozidla pro odhalení případných závad. V případě zjištění závady či nedostatku jsme schopni většinu na místě odstranit.

Úprava obsahu řídící jednotky je VŽDY provedena individuálně pro konkrétní motor na optimální hodnoty. Provádíme také úpravu dle individuálního požadavku zákazníka a možností motoru (např. dle stylu jízdy zákazníka, apod.).

Hodnoty nárůstu výkonu dle motoru:

naftové přeplňované 20-40%
naftové nepřeplňované 5-12%
benzinové přeplňované 15-30%
benzinové atmosferické 5-12%

 

Na upravený obsah řídící jednotky poskytujeme záruku a garantujeme také obnovu původního obsahu jednotky ze zálohy.

Upravujeme řídící jednotky pro: osobní automobily, nákladní vozy, kamióny, traktory, autobusy a motocykly.

 

Ceny:

naftové přeplňované motory EDC15 od 2990,-
naftové přeplňované motory EDC16  od 3990,-
naftové přeplňované motory EDC17                                   od 4490,- Kč
naftové nepřeplňované motory od 2990,-
benzinové přeplňované motory od 3500,-
benzinové atmosferické motory od 2990,- Kč